Global Powers of Retailing 2013 gelanceerd

E-commerce & omnichannel is belangrijk onderdeel voor groeistrategie supermarkten

Deloitte presenteert, in samenwerking met STORES Media, voor de 16e keer het jaarlijkse Global Powers of Retailing rapport. Dit rapport identificeert de 250 grootste retailers ter wereld. Het rapport is echter meer dan alleen een lijst; het kijkt ook naar trends die retailers in ogenschouw moeten nemen wanneer zij hun groeistrategieën plannen, geeft een wereldwijd economisch vooruitzicht voor de retail industrie en bespreekt de zogenaamde "Q"ratio - een manier om conclusies te trekken over de toekomstige prestaties van retailers door hun huidige financiële informatie te onderzoeken.

Opkomende markten omvatten helft top 50 snelst groeiende bedrijven

Het rapport geeft aan dat een groeiend aantal retailers uit volwassen markten hun activiteiten in buitenlandse markten versterken, op zoek naar groeimogelijkheden. De blijvende groei in deze markten komt voort uit de bloeiende middenklasse, jonge bevolking en aanzienlijke buitenlandse investeringen. Deze markten vormden bijna de helft van de top 50 snelst groeiende bedrijven in de periode 2006 tot 2011. Chinese en Russische retailers zijn goed vertegenwoordigd in deze lijst, net als retailers uit Afrika, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika.

Van traditioneel naar virtueel en digitaal winkelen

Een andere ontwikkeling binnen de retailmarkt die het rapport benoemt, is het digitaal winkelen. Wanneer een retailer niet aan de online verwachting van de consument voldoet, loopt hij het risico door de consument als niet-relevant te worden gezien. De belangrijkste aanjager van deze consumentenrevolutie is de snelle adoptie van digitale media en smartphones en tablets met applicaties die direct winkelen mogelijk maken. De traditionele retailers moeten de virtuele wereld onderdeel van hun strategie maken. 

Download het complete onderzoek

Deel dit bericht: