Client case: Nederlandse bank

De uitdaging

Een grote Nederlandse bank verzocht een methodiek die het mogelijk maakt sales consultants te professionaliseren hun planningsprocessen en helpt hen om hun doelstellingen te halen en verder optimaliseren van de inkomsten. De uitdaging was om de functionaliteit die echt sales consultants helpt in hun dagelijks werk, dat wil zeggen waardoor het pragmatisch te leveren, maar op hetzelfde moment geïntegreerd met de totale verkoop proces.

Shareofwallet

De oplossing

Sleutel van de oplossing is de share of wallet methodologie (zie afbeelding hierboven), waarmee de organisatie te opereren meer klantgerichte. Deloitte geïntegreerd deze methodologie in een reeds bestaande planning tool. De share of wallet vertegenwoordigt het aandeel van de financiële diensten van een cliënt die door de bank. Op basis van de huidige share of wallet, kan de nieuwe sales ambitie voor een specifieke klant worden bepaald. Het is ook mogelijk te vergelijken clients, bijvoorbeeld op basis van de sector waarin ze zich bevinden, waar sales consultants stimuleert om na te denken over de verkoop op een gestructureerde manier.

Het resultaat

Deloitte creëerde een grote impact in de organisatie met een beperkte investering. De nieuwe planningstool niet alleen structuren van het planningsproces, maar biedt ook een handige year-to-date client overzicht. De bank is niet alleen enthousiast over de hoge kwaliteit van de geleverde oplossing, maar ook over de samenwerking met Deloitte. De tool met de geïntegreerde share of wallet methodologie werd op tijd en binnen budget.

Deel dit bericht: