Client case: Printer-fabrikant

Self Service portal project

PrintpaperDe uitdaging

Een in Europa gevestigde fabrikant van printers heeft een groot programma opgezet om de manier waarop ze service bieden aan hun particuliere en zakelijke klanten te verbeteren. Deloitte is verantwoordelijk voor dit programma. Een deel van dat programma is het creëren van een Self Service portal, waarmee klanten kunnen kijken naar hun contract informatie, meterstanden kunnen in zien (nodig als basis voor de facturering) en service requests kunnen invoeren. Het portaal moet worden gekoppeld aan bestaande back-end systemen.

De oplossing

Deloitte werkt samen met de fabrikant van printers om de Self Service Portal te creëren. Deze Portal wordt aangesloten op de bestaande Siebel en Oracle back-end systemen en biedt een platform voor toekomstige online functionaliteiten zoals integratie met de Business partners. Deloitte voert het project uit van ontwerp tot bouw en test. Deloitte voert tevens de uitrol naar productie uit.

Het resultaat

Het programma loopt nog, maar de eerste leveringen zijn veelbelovend. De Portal toont de gecombineerde gegevens van de back-end systemen en meterstanden, alsmede service request functionaliteit is geïmplementeerd. Aan de planning van de uitrol wordt gewerkt

Deel dit bericht:

Contact

$node/name
Michiel de Vries
Senior Manager
+31 (0)88 2884574