Insurance Learning on the Go

Solvency II Learning On The Go

Elke twee maanden organiseert Deloitte een presentatie voor haar klanten in de verzekeringsbranche. Het doel van deze sessies is tweeledig:

  1. het delen van kennis van Deloitte met haar publiek,
  2. het creëren van een platform waar discussie tussen verschillende verzekeringsmaatschappijen mogelijk is.

De presentatie is vrij toegankelijk voor werknemers van verzekeringsmaatschappijen. U kunt zich aanmelden voor de mailinglijst door een email te sturen. U ontvangt dan in het vervolg voor elke nieuwe presentatie automatisch een uitnodiging. Via deze uitnodiging kun u zich dan aanmelden. Ook kunt u zich via deze website aanmelden. Kijk hieronder voor meer informatie over het volgende onderwerp.

Innovatie in producten en pricing - 26 maart 2014

Ontwikkelingen in regelgeving en macro-economische ontwikkelingen hebben het Nederlandse verzekeringslandschap veranderd waardoor verzekeraars worstelen met creëren van groei en het behouden van marges. Verzekeraars dienen hun business model te herzien en aanpassingen maken op verschillende niveaus. Een belangrijk aspect in het doorvoeren van deze veranderingen is innovatie in producten en de wijze waarop een verzekeraar deze producten prijst.

Om ervoor te zorgen dat verzekeraars hun concurrenten voorblijven zouden ze nieuwe producten kunnen introduceren en huidige producten kunnen herontwerpen om zichzelf beter te positioneren in de markt. Verzekeraars zouden nieuwe niche markten kunnen bekijken en specialistische producten op kunnen zetten. Daarnaast zou predictive analytics kunnen helpen bij het optimaliseren van de pricing van producten.

Tijdens deze sessies gaan we in op de laatste trends in producten en pricing en bespreken we mogelijke benaderingen en mogelijkheden voor verzekeraars. We gaan specifiek in op:

  • Hoe raken veranderingen in het verzekeringslandschap het business model van een verzekeraar
  • Voorbeelden van productinnovatie
    • Telematics
    • Enhanced & impaired annuities
    • Lifestyle pricing
    • Introductie in rating factors
    • Customer Lifetime Value
  • Hoe kan men innovatie verwerken in een organisatie 

De presentatoren van deze Learning-on-the-Go sessie zijn Aditi Parekh, Zeno Deurvorst  en Joep Arends  van Deloitte NL.

Wanneer
26 maart, 15:00 - 17:00 uur

Waar
Deloitte kantoor Den Haag, Schenkkade 47

Deel dit bericht: